The Trade Desk, ett ledande teknikföretag med plattform för digitala annonsköp, stärker sin närvaro i Norden genom att rekrytera Tomas Viksten som nordisk affärsutvecklingschef.
Rekryteringen är en del i företagets målsättning att växa på den digitalt mogna nordiska marknaden.
The Trade Desk stärker sin närvaro i Sverige och Norden genom att anställa Tomas Viksten. Tomas har en gedigen bakgrund inom adtech och programmatic, både på köp- och säljsidan. Han kommer närmast från en tjänst som programmatic-chef på mediehuset Schibsted. Tidigare har han även haft en rad befattningar på större techbolag likt Google, Microsoft och Criteo.
Tomas Viksten axlar rollen som nordisk affärsutvecklingschef (Senior Director, Business Development Nordic) på The Trade Desk. Hans arbete blir blir att växa affären och sätta företaget på den nordiska kartan.
– The Trade Desk är ett spännande bolag med väl utvecklad teknik där man ligger i framkant gällande framväxande format som CTV, audio och Digital Out Of Home. Detta i kombination med bolagets starka tro på att branschen mår bra av ett öppet och transparent ekosystem matchar min syn på digital marknadsföring och jag ser fram emot att sätta igång med arbetet på den nordiska marknaden säger Tomas Viksten.
Magnus Johansson, Nordenchef på The Trade Desk, är glad över att Tomas Viksten tackat ja till rollen som nordisk affärsutvecklingschef på bolaget.
– Nu lägger vi ytterligare en viktig pusselbit i byggandet av vår nya nordiska organisation.Tomas långa erfarenhet inom marknadsföring och digital annonsering kommer bli en värdefull tillgång för oss. Jag ser fram emot att börja arbeta tillsammans med honom, säger Magnus Johansson.