286
Alla organisationer tycker att kompetensutveckling är viktigt, men det som skiljer högpresterande organisationer från resten är hur de investerar.
Det visar en global undersökning från Cornerstone OnDemand.
Högpresterande organisationer, dvs de som har hög lönsamhet, låg personalomsättning och hög Net Promoter Score (NPS®) satsar på kompetensutveckling som en strategi för att organisationen ska vara framgångsrik.
Cornerstones undersökning visar att:
72% av högpresterande organisationer säger att de kommer att prioritera kompetensutveckling under det kommande året och 47% har redan börjat.
- 34% av medelpresterande organisationer säger att de planerat att införa förändringar under det närmaste året och 33% säger att det kommer att ske inom tre år.
- I lågpresterande organisationer är det närmare tre gånger så sannolikt att investeringarna i utveckling avstannat, jämfört med högpresterande organisationer.
Det var även ett glapp mellan låg- och högpresterande organisationer vad gäller fokus på:
- Ledarskapsutveckling
- Intern rörlighet
- Medarbetarengagemang
- Förmåga att behålla talanger
- Värdet en nyrekryterad tillför verksamheten (Quality of hire)
- Mångfald och inkludering