ServiceNow förvärvar Hitch, utvecklare av kompetenskartläggningslösningar, och integrerar dess AI-drivna kompetenslösningar i företagets Now-plattform.
Med Hitch kommer ServiceNow att bättre kunna hjälpa företag hantera kompetensbrist genom att föra samman rätt medarbetare med rätt projekt.
Många branscher kämpar just nu med kompetensbrist och den ökade rörligheten på arbetsmarknaden efter pandemin tillsammans med snabba omvärldsförändringar har gjort att företag är pressade att locka till sig och behålla rätt arbetskraft. Med Hitchs AI- och ML-baserade lösningar får organisationer möjlighet att matcha projekt med den medarbetare som är bäst lämpad utifrån kompetens och intresseområden.
“Kompetens har blivit som en ny valuta i organisationer och därför är det viktigare än någonsin att få tillgång till insikter som hjälper en att behålla kompetens och även anpassa sig till alla omvärldsförändringar,” säger Gretchen Alarcon, ansvarig för HR Service Delivery på ServiceNow. ”Historiskt sett har detta arbeta hindrats av att kompetens befunnit sig i silos kopplat till osammanhängande lösningar och fragmenterade processer som inte stöttat. Med Hitch kan ServiceNow strömlinjeforma kompetenskartläggningen på en enda plattform och stötta organisationer att föra samman rätt medarbetare med rätt arbetsuppgifter.”
Med Hitch kan ServiceNow underlätta för företag att erbjuda medarbetare rätt utvecklingsmöjligheter, oavsett hur kända medarbetarna är i organisationen. Hitch kommer att integreras i Now-plattformen och även erbjudas i ServiceNows olika lösningar för kundtjänst, IT och utveckling.
“AI-driven kompetenskartläggning är grunden för framtidens arbetsliv och med ServiceNow kan vi skala upp våra lösningar och via ett globalt ekosystem erbjuda fler medarbetare en meningsfull upplevelse på jobbet och stärka företagens konkurrenskraft och förmåga att rekrytera rätt talanger,” säger Heather Jerrehian, vd på Hitch.