Idag offentliggjorde Resumé vinnarna i den årliga tävlingen Sveriges Bästa Marknadschefer, där hallons egen marknadschef Sofia Karakatsanis Andersson blev utsedd till vinnare 2020 i kategorin Telekom.
”Det har varit ett år av många förändringar och justeringar, vilket för mig har visat på hur starkt och hur bra vårt team är på att lyfta blicken och hålla tempot uppe.”
Sedan hallons marknadschef Sofia Karakatsanis Andersson tillträdde tjänsten i mars 2019 har hon redan hunnit bli nominerad till Sveriges Bästa Marknadschefer i kategorin Telekom två år i rad, där det nu står klart att hon tar hem utmärkelsen för 2020.
– Det har varit ett år av många förändringar och justeringar, vilket för mig har visat på hur starkt och hur bra vårt team är på att lyfta blicken och hålla tempot uppe. Vi försöker alltid vara tydliga i vår kommunikation och har även under 2020 hållit fast vid att hallon vill vara den enkla, snälla och billiga operatören, säger Sofia Karakatsanis Andersson, Head of Digital & Marketing på hallon.
Detta var den 15:e upplagan av den årliga tävlingen. Det är tidningen Resumé som arrangerar tävlingen och utser vinnare i 15 kategorier där utmärkelsen går till de marknadschefer som mest effektivt lyckas öka kännedomen om det egna varumärket.
– Jag tror och hoppas att det är hallons kloksnåla mediestrategi som möjliggjort denna utmärkelse. Genom en, för oss, optimal mediemix skapar vi effekt i respektive media och strävar hela tiden efter att finnas där vår målgrupp finns med fokus på enkelheten i vår produkt. För oss är det innehållet i mobiltelefonen som är det viktigaste och vår hero är alltid abonnemanget, säger Sofia.