Svenska IFS meddelar nu att företaget köper feedbackplattformen Customerville, en prisbelönt plattform som tar in feedback och erfarenheter genom hela kundresan.
Plattformen kombinerar teknik, design och beteendevetenskap för att efterlikna hur människor delar och svarar på feedback.
IFS möjliggör för kunder att leverera enastående Moments of Service. För att säkerställa att upplevelserna verkligen blir enastående är det viktigt att verksamheter kan uppfylla kundernas förväntningar. Genom att integrera möjligheter att samla in återkoppling i sina tjänster kan IFS ytterligare bidra till att stärka kundernas erbjudande och deras relationer med slutkunderna. Förvärvet stärker ytterligare IFS förmåga att hjälpa sina kunder utforma erbjudanden som ännu bättre svarar upp mot slutkundernas förväntningar och behov.
‒ Customerville har stor differentiering inom sitt område eftersom de är designdrivna och förvandlar kundundersökningar till rika, interaktiva upplevelser som höjer kundernas svarsfrekvens med mellan 400 och 600 procent, till skillnad från konkurrenterna som främst erbjuder statiska undersökningar och format, säger Darren Roos, IFS CEO. Framgångsrika Voice of Customer-program har visat sig öka intäkterna, minska kostnaderna och skapa en kundcentrerad kultur. Att kunna erbjuda alla IFS kunder den förmågan, som en del av IFS Cloud, innebär att de får möjlighet att inte bara leverera produkter och tjänster baserat på kundinsikter utan också att göra det i ett tidigt designstadie som skapar avgörande affärsvärde.
Varje år distribueras ungefär en kvarts biljon kundundersökningar globalt. Svarsfrekvensen för dessa avtar. Customervilles plattform ger betydligt högre engagemang och svarsfrekvens samt innefattar data, analys, distribution och åtgärder i en enda integrerad plattform som hjälper verksamheter att förstå och förbättra sin kundupplevelse.