Hem Karriär RTB House stärker sin position i Norden med bl a nyrekryteringar

RTB House stärker sin position i Norden med bl a nyrekryteringar

Av Redaktionen

RTB House, ett globalt företag som erbjuder marknadsföringsteknologi åt varumärken världen över, tillkännager
förändringar på företagets nordiska kontor i Stockholm. Bolagets dynamiska tillväxt medför viktiga strategiska förändringar som nya rekryteringar och förbättringar av den befintliga strukturen.

I fjol lanserades RTB House på den nordiska marknaden med bas i Stockholm. I linje
med företagets tillväxtstrategi expanderar och rekryterar bolaget nu Anuratha
Berglind som Senior Sales Manager Nordics. Anuratha, som tillträdde i början av juli,
har över tio års erfarenhet inom internationell försäljning samt affärsutveckling och
har tidigare arbetet åt företag som Albacross, Planview och Servcorp. I sin nya roll
kommer hon att arbeta med toppvarumärken inom e-handel i Norden.

RTB House rekryterar även Erica Stjärngrim som Sales Manager Nordics. Erica har
drygt fyra års erfarenhet inom digital detaljhandel och åtta års erfarenhet inom sälj.
Hon har arbetat med företag som Shopello, Tingent och mySafety Försäkringar. I
hennes nya roll, som hon tillträdde i augusti 2020, kommer hon att bidra med en
dynamisk försäljningstillväxt inom B2B i Norden.

Samtidigt tar Karolina Klijer klivet och befordras till rollen som Business Development
Director Nordics. Hon blir ansvarig för den strategiska ledningen av företagets
säljaktiviteter i respektive land. Karolina blev en del av RTB House 2017, då med
rollen som Project Manager och befordrades 2018 till Business Development
Manager Nordics. I sin tidigare roll ansvarade hon för lanseringen av RTB House i
regionen samt för företagets lokala verksamhet såväl som juridisk verksamhet,
rekrytering, teamledning, budget, företagsstrategi och implementering.
Innan Karolina rekryterades till RTB House arbetade hon på McKinsey & Company
med fokus på retailbranschen och bankvärlden.

– RTB House rapporterar en stark tillväxt i regionen och levererar sin unika deep
learning-teknik till toppvarumärken inom e-handel. Vi är stolta och glada över att
kunna erbjuda våra kunder enastående resultat. Jag tror att den strategiska och
strukturella utvecklingen kommer att bidra till att bibehålla och ytterligare öka vår
marknadsfördel och starka affärsposition, säger Karolina Klijer.

Utöver Karolina Klijer, Anuratha Berglind och Erica Stjärngrims nya roller har Adrian
Rybicki tillsatts som Vice President of Sales Polen, UK, Frankrike och Skandinavien.
Han stärker på så sätt huvudkontorets struktur med ansvar för bland annat Norden.
Han kommer att ansvara för implementering av budget, strategiutveckling och
koordinering av försäljningsaktiviteter på respektive marknad. Adrian började på RTB
House 2017 och har haft rollen som Head of Sales Process APAC och Head of New
Business Development APAC. Senast ansvarade han för planering samt utförande
av affärsaktiviteter i Asien-Stillahavsområdet. Han har tidigare arbetat för företag som

EY och McKinsey & Company.
RTB House, känd för sin annonsköpsmotor som drivs helt av deep learning AI, har
nyligen expanderat sitt erbjudande för att kunna erbjuda bredare
marknadsföringslösningar i flera regioner runt om i världen åt kunder som exempelvis
Pricerunner, Sephora och Trivago.
RTB House Nordics kontor i Stockholm öppnade i september 2018 och är beläget på
WeWork Urban Escape – ett modernt, innovativt och inspirerande kontorshotell.

 

Relaterade Artiklar

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Läs Mera >>