Freshworks Inc., den amerikanska uppstickaren inom kundtjänst och kundengagemang, rekruterar Stacey Epstein som ny marknadschef (CMO).
Med mer än 25 års branscherfarenhet av att driva både startups och större företag kommer Epstein att spela en central roll i Freshworks internationella tillväxt där även Sverige ingår som en viktig marknad.
Tillväxten för Freshworks har varit stor det senaste året och bolaget nådde nyligen 300 miljoner dollar i årliga återkommande intäkter.
– Vi har idag 50 000 kunder som använder våra moderna och intuitiva lösningar och vi är en frisk och “disruptiv” fläkt för de företag som verkar inom SaaS. Med en visionär grundare och ett team fullt av erfarna veteraner från Atlassian, Oracle, Veeva och Zuora finns det stora möjligheter att omvandla hela branscher. Jag ser fram emot möjligheten att berätta vår historia, säger Stacey Epstein, marknadschef på Freshworks.
Stacey Epstein har tidigare nominerats till en av de “50 bästa kvinnliga ledarna inom SaaS 2020” enligt The Software Report och hyllades som “Global CMO of the Year” av Enterprise IT World. Hon kommer senast från ett jobb på ServiceMax som Chief Marketing and Customer Experience Officer.
– Stacey är en begåvad ledare som har byggt upp välkända varumärken från ett tidigt skede genom framgångsrika “exits” inklusive både börsintroduktioner och förvärv i miljardklassen. Hon kommer att spela en enorm roll i vår nästa tillväxtfas, säger Girish Mathrubootham, VD för Freshworks.