I sin digitala transformering inom HR på Vattenfall, har beslut tagits att attrahera IT talanger genom datadrivna chattbot konversationer på Vattenfalls karriärsidor.
Vattenfall vill skapa en unik upplevelse som attraktiv arbetsgivare och genom chattbot teknik från Zmash ge kandidater möjligheten att ansöka till lediga IT tjänster via en datadriven chattbot konversation.
Mobilen är idag det vanligaste verktyget för att lära känna och söka jobb hos sin framtida arbetsgivare och samarbetet med Zmash, en start-up inom HR, skapar möjligheter för IT kandidater att söka lediga tjänster direkt via mobilen på marknader som Sverige, Holland och Tyskland utan CVs
”Vi på Vattenfall IT står inför stora utmaningar att hitta rätt kompetens. I ett förändringsprojekt på IT som drevs 2020 kom vi fram till att vi är i behov av att satsa på ny rekryteringsteknik och fann här Zmash via vår Employer Branding avdelning”
Anna Appelgren ansvarig rekrytering och Employer Branding Vattenfall IT
Företagsbeskrivning
Vattenfall
Vattenfall är ett europeiskt energiföretag med ca 20 000 anställda och verksamhet i 6 länder. I mer än 100 år har Vattenfall elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation.
Zmash är ett AI chattbot företag inom rekrytering och som genom data drivna konversationer sammanför arbetsgivare med talanger på webben och sociala medier. Zmash arbetar idag med kunder som NCC, Sweco, Karolinska, Knowit mfl.