Omniarch – den i Norden prisbelönta byrån för e-handelstillväxt – förstärker teamet med Ulrika Johansson som kliver på Omniarchs tillväxtraket med erfarenheter från ledande roller inom bl.a. digital strategi och e-handel.
Hej Ulrika, välkommen ombord på Omniarch-raketen, vem är du?
– Tack, det känns fantastiskt att få joina det här teamorienterade och kunskapsdrivna företaget som Senior E-commerce Consultant. Jag har en bred digital bakgrund och har arbetat både som chef och konsult inom e-handelsutveckling, digital marknadsföring och CRM samt kundlojalitet.
Toppen! Berätta mer!
– Oj, var ska jag börja? Jag har jobbat som marknads- och e-handelschef på Air France KLM, jag har varit landschef för Visit Sweden i Nederländerna. Som marknads- och ehandelschef på MSC Cruises ansvarade jag för lanseringen av vår D2C ehandel på den svenska marknaden.
Jag har också arbetat med FMCG hos ICA och Kraft Foods, med vin på Vin & Sprit, och med smörjmedel för bilar på Shell. Jag kan bidra med ett brett affärskunnande, ett strategiskt tänk och en stor portion energi och nyfikenhet inför nya utmaningar. Och så är jag grymt strukturerad.
Vad vet vi inte om dig?
– Jag älskar vin & mat, att träna och röra på mig, och att resa och upptäcka världen. Är särskilt svag för Sydostasien och grekiska övärlden. Jag har också bott utomlands i flera omgångar, bland annat i Paris och Amsterdam, och har även jobbat i internationella miljöer större delen av mitt liv.
Pelle Petterson, vd Omniarch AB, kommenterar rekryteringen av Ulrika Johansson:
– Först; jätteroligt att Ulrika vill följa med på vår starka tillväxtresa. Omniarch har vuxit och fortsätter att växa med stormsteg, som strategisk och taktisk partner till flera välkända samt framgångsrika varumärken och retailers. När vi möter kunder i deras utmaningar levererar vi som team där vi drar nytta av varandra genom vår modell för intern kunskapsdelning. Ulrika är en person som tack vare sin långa och breda erfarenhet kompletterar vår teamleverans.