Hem Nyheter Åre Skiweek satsar mer på karriär och tar in Studentmedia som mediapartner

Åre Skiweek satsar mer på karriär och tar in Studentmedia som mediapartner

Av

Åre Skiweek är nordens största skidevent för universitetsstudenter med närmare 6000 deltagare, och under 2021 kommer det att bli ännu mer fokus på karriär. I år blir eventet annorlunda, men bra! Säger Riders VD Johan Theolin, som tillsammans med Skistar arrangerar eventet.

Rättigheten får nytt upplägg inför 2021 i syfte att skapa mer innehåll, bjuda med fler varumärken men också att bredda de kommunikativa möjligheterna samt mer långsiktiga samarbeten. Förutom aktivitetsområdet Skiers Village erbjuds i år ett koncept inom employee branding samt ett stort antal skräddarsydda hosted event. För att ytterligare vidga kontaktytorna lanseras ett eventområde på Åre Torg som kommer vara öppet alla dagar under de tre veckorna. Rådande pandemi reglerar löpande eventets innehåll och utbud, efter myndigheternas rekommendationer.

Planerna för Åre Skiweek 2021 är nu i full gång, där Studentmedia är officiellt mediapartner och kommunicerat med studenter sedan 1989.  Samarbete med Studentmedia erbjuder en bred palett av kanaler, från tidningen Studentmagasinet till digitala blogg-plattformen Piraja.se

Studentmagasinet kommer ha en egen sektion för ÅRE Skiweek som kommer skapa ett extra uppmärksamhetsvärde. Numret kommer ut i december och distribueras på 20 orter i Sverige på våra 25 större universitet och högskolor. ÅRE Skiweeks satsning på karriär ligger i linje med Studentmagasinet som vänder sig till morgondagens talanger och som tillsammans med utbildningssidan.se blivit en populär plattform för employer branding, säger Christian Ledel, Ansvarig utgivare Studentmedia

Läs mer om samarbetet

Relaterade Artiklar

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Läs Mera >>