Det svenska SaaS-företaget Brilliant Future stärker sitt erbjudande för medarbetarundersökningar och kundundersökningar genom att lansera en helt ny funktion för att mäta kundfokus.
Den nya funktionen ska hjälpa organisationer att förbättra sitt kundfokus genom att jämföra den internt uppskattade kundupplevelsen med kundens faktiska upplevelse.
Med den nya funktionen kan Brilliant Futures kunder utvärdera sitt kundfokus med hjälp av GAP-analys samt jämföra det egna resultatet över tid och med andra organisationer i branschen. GAP-analysen gör det möjligt att förstå organisationens nuläge jämfört med det önskvärda läget, och vad som behöver göras för att överbrygga gapet. Funktionen finns tillgänglig nu och kan läggas till i Brilliant Futures befintliga abonnemangslösning för medarbetarundersökningar.
– De kunder som vi ser är lönsamma har förstått att en bra kundupplevelse skapas av medarbetarnas engagemang och kundfokus. Med denna funktion vill vi hjälpa både befintliga och nya kunder att frigöra potentialen i människor. Genom att agera på datadrivna insikter om kundupplevelsen och medarbetarupplevelsen blir det enklare att driva organisationen i rätt riktning och fatta beslut som stärker affären, säger Ulrika Jonsson, vd på Brilliant Future.
Funktionen innehåller färdiga frågor utvecklade av Brilliant Future och är baserad på över 20 års erfarenhet av kund- och medarbetarundersökningar.