Många branscher har sin egen officiella tävling.
Nu arrangerar Influens.se influencer marketing branschens första officiella tävling Influens Awards med flera olika kategorier och utmärkelser.
Prisutdelning kommer att ske på Influencer Marketing Summit den 20 september i Stockholm.
”- Hållbara och schyssta samarbeten mellan varumärken och profiler kommer att bidra till en positiv utveckling. Det är därför av värde att lyfta de som bidragit till förändring, innovation eller utveckling. Det är nu vi bygger framtidens influencer marketing bransch”, säger Izabella Bielecka, chefredaktör på Influens.se.”

Ruby Jankkila och Izabella Bielecka från Influens.se står bakom initiativet med Influens Awards – influencer marketing branschens nya officiella tävling.
Totalt kommer Influens Awards att omfatta 10 tävlingskategorier där en jury nominerar till en del av kategorierna och övriga kategorier är öppna för nomineringar från branschen och Influens.se’s läsare.
”- Vår bransch är i ständig förnyelse och med Influens Awards vill vi hedra strategiska och kreativa kampanjer och samarbeten som nått ut till målgrupper på ett effektivt sätt”, säger Ruby Jankkila som är juryordförande.
De 3 första tävlingskategorierna
Nu släpps de 3 första tävlingskategorierna: Årets kampanj, Årets kund och Årets byrå.
1.ÅRETS KAMPANJ
Årets kampanj belönar ett kommunikationsarbete där influencer marketing har haft en central roll. Kampanjen har nått målgruppen på ett effektivt sätt och överträffat mål och förväntningar.
2. ÅRETS KUND
Årets kund är en uppdragsgivare som visat mod i sin beställarroll och som har inspirerat och utvecklat branschen genom innovativ och framgångsrik influencer marketing.
3. ÅRETS BYRÅ
Årets byrå har genom en hög nivå av strategi, kreativitet och genomförande tydligt bidragit till värde och nya insikter hos kunderna, kompetens inom branschen och ökad respekt för influencer marketing.