Fintech-bolaget Zimpler utökar sin kommunikationsenhet och utser Maria Frändegård till Head of Communications.
Maria kommer senast från rollen som presschef på Systembolaget och har tidigare arbetat med stora varumärken såsom Swedbank, PayEx, Trygg Hansa och PostNord.
Trots en global ekonomisk nedgång, dystra siffror och stora nedskärningar för fintech fortsätter Zimpler att expandera. Under 2021 ökade företaget sin omsättning med 134 procent, sin personalstyrka med över 200 procent samt etablerade sig på flera nya marknader – en expansion som inte visar några tecken på att avta.
Nu rekryteras Maria Frändegård till Head of Communications för att fortsätta stärka företagets kommunikationsarbete.
– Med sin gedigna erfarenhet inom kommunikation och förändringsarbete kommer Maria att bli en nyckelperson i den tillväxtresa vi nu gör. Hon kommer att vara otroligt viktig för att vi ska kunna fortsätta hålla takten i vår expansion och behålla de dialoger vi har med våra marknader där vi förmedlar vad Zimpler gör och står för, säger Nicolas Köllerstedt, Chief Growth Officer på Zimpler.
Som Head of Communications kommer Maria att leda Zimplers kommunikationsarbete på såväl den nordiska som den globala marknaden.
– Mitt primära mål i min roll som Head of Communications är att genom kreativ och värdeskapande kommunikation bidra till att utveckla Zimpler som befinner sig i en mycket intressant expansiv fas där stark tillväxt och etablering inom nya länder står i fokus. Jag är oerhört sugen på att komma igång och att lära känna alla mina nya kollegor som jag förstår har samma ambition som jag; att jobba hårt, leverera skarpt och ha roligt på vägen, och – inte minst – fortsätta sätta Zimpler på kartan, säger Maria Frändegård, tillträdande Head of Communications på Zimpler.