Nextlane, en av Europas ledande leverantörer av programvara inom fordonshandeln, har utsett Bobby Brown till Chief Customer Officer (CCO).
Med över 25 års erfarenhet av kundrelationer, global affärsutveckling och eftermarknadsstrategier får han nu ansvaret att stärka nyttan för kunderna.
Bobby kommer närmast från rollen som Global Vice President of Customer Experience på Bird (tidigare MessageBird), där han utvecklade en skalbar och datadriven modell för kundarbete, anpassad både för småföretag och stora internationella koncerner. Han har även haft ledande roller på Twilio och var en av grundarna till Google News.

Bobby Brown är Nextlanes nya Chief Customer Officer
– Nextlane har en tydlig vision och en stark produktportfölj, vilket skapar stora möjligheter att påverka hur kunder upplever värde i fordonsbranschen, säger Bobby Brown och fortsätter:
– Jag lockades också av företagets kultur och fokus på att bygga engagerade team. Jag hoppas kunna bidra med erfarenheter från snabbföränderliga miljöer för att stödja kunderna på ett konkret och värdefullt sätt.
Sedan den 1 april 2025 är han verksam som CCO och ansvarar för att vidareutveckla Nextlanes eftermarknadsarbete, både i Europa och på andra marknader – allt för att skapa högkvalitativa kundupplevelser. Han arbetar med datadrivna beslut och har ett tydligt operativt fokus för att driva innovation och stärka samarbetet inom företaget.
– Bobby har en gedigen förståelse för hur man bygger kundcentrerade organisationer på en global nivå. Hans erfarenhet blir viktig när vi nu tar nästa steg i vår tillväxtresa, säger Hartmut Wagner, vd för Nextlane och fortsätter:
– Med hans ledarskap är jag övertygad om att vi kan skapa ännu större kundvärde och ytterligare stärka vår position som ledande digital partner för fordonsbranschen.