Digitala tillväxtbyrån Omniarch, som analyserar och optimerar e-handlares affär, växte i personalstyrka med mer än 100% under 2020.
En stark efterfrågan på tillväxtdrivande digitala tjänster har bidragit till att Omniarch kunnat rekrytera fler stjärnor till sitt team av seniora e-handelsspecialister.
Vi upplevde precis som många av våra kollegor i branschen en kraftig avmattning under våren 2020. Allt eftersom det stod klart att pandemin inte skulle försvinna började våra telefoner att gå varma. När andra branscher tagit stryk har e-handeln vuxit och fortsätter att öka i betydelse. Vi ser en ökad efterfrågan på tjänster för digital tillväxt, eftersom det står klart för allt fler aktörer att den snabba omställningen mot digitalisering vi såg i våras är här för att stanna, säger Pelle Pettersson, VD, Omniarch.
Omniarch är en digital affärsutvecklings- och tillväxtbyrå som specialiserat sig på att hjälpa e-handelsaktörer att uppnå sina tillväxtmål genom att erbjuda en teamleverans med unik och senior kompetens.
Vi har aldrig tvekat inför vår unika positionering på marknaden. Vi har hållit fast vid vårt grundkoncept om att långsiktig tillväxt uppnås när vi kan inleda med vår nulägesanalys och agera utifrån vad analyserna identifierar för utvecklingspotential. Vi rör oss dessutom vant mellan olika roller och kan verka effektivt i både etablerade e-handelsorganisationer som i kontexter där det ligger i uppdragets natur att sätta en standard för kundens framtida organisation, säger Daniel Aronowitsch, vice VD, Omniarch.