Svevia sätter fokus på marknadsarbetet och Sofia Eriksson blir ny marknads- och kommunikationschef.
– Jag är mycket glad över att Sofia Eriksson vill axla den nya rollen som marknads- och kommunikationschef.
-Sofia har under sin tid i bolaget bidragit stort till att utveckla Svevias kommunikations- och marknadsarbete. Det är min övertygelse att hon med sitt engagemang och gedigna kompetens kommer att bli en viktig tillgång i Svevias fortsatta utveckling, säger Anders Gustafsson, vd och koncernchef.
Sofia Eriksson har en filosofie kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap från Linnéuniversitet.
Hon har under sina åtta år i Svevia ansvarat för varumärkes-, employer brand- och marknadsfrågor, nu senast i rollen som chef för Marknad och varumärke på Kommunikationsavdelningen.
– Jag känner mig ödmjuk inför uppgiften, och tacksam för förtroendet, att få fortsätta utveckla Svevias marknads- och kommunikationsarbete tillsammans med mina kompetenta kollegor. I och med Svevias nya strategi kommer behovet att marknadsföra Svevia, öka kännedomen och nå ut till nya kunder och medarbetare att öka. Det känns mycket spännande att få driva det arbetet, säger Sofia Eriksson tillträdande marknads- och kommunikationschef.
Sofia Eriksson efterträder kommunikationschef Charlotte Sandström som övergår till rollen som senior rådgivare i koncernledningen (fram till sin pension). Sofia Eriksson tillträder sin tjänst den 1 maj 2022.