Workday, ledande inom molnapplikationer för ekonomi och HR, meddelar idag att de har utsetts till ledare i Gartners Magic Quadrant for Cloud HCM Suites för företag med fler än 1000 anställda.
Workday utnämns som ledare för sjunde året i rad och placerade sig högst gällande övergripande Förmåga att genomföra.
Organisationer över hela världen fortsätter att stå inför stora utmaningar när det gäller att attrahera, stödja och behålla talanger i en ansträngd arbetsmarknad med nya förväntningar från medarbetare. För att kunna leverera engagerande och personliga medarbetarupplevelser behöver organisationer en enhetlig bild av sin personalstyrka. Mer än 4 500 globala kunder och över 50 % av Fortune 500-företag, däribland Banner Health, Everise, Kohl’s, Lloyd’s Banking Group, McKee Foods, Nasdaq, Inc. Palm Beach State College, Tennis Australia, Thomson Reuters med flera använder Workday Human Capital Management (HCM) för att automatisera HR-processer, stödja och stärka medarbetarna, samt anpassa sig till förändrade affärs- och arbetskraftsbehov.
Med Workday HCM kan kunderna:
- Förbättra upplevelser med nya innovationer inom kompetens och medarbetarengagemang.
Organisationer prioriterar kompetensinsikt och utveckling i takt med att arbetskraften blir mer flexibel. För att stödja detta och bygga vidare på framgången med Skills Cloud, som ingår i Workday HCM och utnyttjar maskininlärning (ML) för att upprätthålla kompetensdata, introducerade Workday nyligen ny teknik som gör det möjligt för organisationer att på ett enkelt och säkert sätt föra kompetensdata in och ut ur Workday. Detta gör att organisationer kan få djupare insikt i sin personals färdigheter för att kunna ge mer personliga rekommendationer gällande utvecklingsmöjligheter och även och främja karriärsutveckling.
För att få en helhetsbild av de anställdas engagemang använder globala organisationer dessutom Workday Peakon Employee Voice för att ge medarbetarna en konfidentiell plattform där de kan dela med sig av ärlig feedback om sina erfarenheter, förväntningar samt hälsa. Organisationer kan sedan använda dessa insikter för att vidta meningsfulla och konkreta åtgärder som bidrar till att förbättra medarbetarnas upplevelse.
- Stödja olika typer av arbetstagare med lösningar för enhetlig hantering av personalstyrkan.
Skiftet i arbetskraftens sammansättning motiverar många organisationer till att utveckla en holistisk personalstrategi som stöder olika typer av arbetstagare. Efter förvärvet av VNDLY kommer Workday att förse organisationer med en heltäckande lösning som hjälper till att hantera löntagare, timanställda, tillfälliga- och outsourcade medarbetare.
Workday erbjuder också innovationer för att stödja medarbetare, chefer och verksamhetsledare, inklusive Workday Scheduling and Labor Optimization, en lösning för schemaläggning som använder sig av artificiell intelligens (AI) för att matcha efterfrågan på arbetskraft med den anställdas preferenser. Lösningen ingår i ett enhetligt erbjudande för optimering av arbetskraften som inkluderar Absence Management, Payroll, Talent Management och Time Tracking för att hjälpa organisationer att lättare attrahera, engagera och behålla talanger i ett och samma system.
- Använda rapporterings- och analysverktyg för att förstå trender i personalstyrkan. Organisationer behöver djupare insyn i sin personalstyrka och data i realtid för att kunna fatta snabbare beslut som stöder verksamheten. Workday People Analytics använder AI och utökad analys för att hjälpa kunderna att bättre förstå trenderna i sin personalstyrka, inklusive DEI- (diversity, equity and inclusion) insatser, behållande och avgång av personal, rekrytering, kompetens och prestation – och drivkrafterna bakom dem.
Kommentarer till nyheterna
“Workday HCM i Rolls-Royce är mycket mer än ett HR-system,” säger Marcus Millership, transformation director, global business services, Rolls-Royce. “Det är ett affärsverktyg för att informera verksamheten, ge insikter och hantera några av våra signaturprocesser.”
“Vi antar att vi får erkännande för vår förmåga att anpassa oss till våra kunders behov och göra det möjligt för dem att skapa och leverera upplevelser som uppfyller de anställdas unika behov,” säger David Somers, group general manager, office of the chief human resource officer product, Workday. “Workday HCM ger kunderna en heltäckande överblick över de kritiska personalområdena i hela organisationen – kompetens, åsikter, prestationer, löner med mera – för att stödja och anpassa sig till förändrade förväntningar hos arbetstagarna, samtidigt som de får möjlighet att växa och utöka sin verksamhet.”