Last mile-företaget Gordon fortsätter att växa och inrättar nu en tjänst som PR & Communication Manager.
På den tjänsten har Johan Flanke, tidigare senior PR-konsult på Göteborgsbyrån Welcom, börjat.
– Jag ser fram emot att jobba för beetendeförändringar bland konsumenter och livsmedelshandlare. Med samordnade och elektrifierade transporter är hemleverans det mest hållbara sättet att handla mat på för många människor, säger Johan Flanke.
Under de senaste åren har Gordon utökat sina transporter av kylda matvaror och mediciner rejält. I dag sker 600 000 leveranser i månaden i Sverige, Norge, Finland och Danmark. De fortsatta expansionsplanerna handlar just nu om Storbritannien.
– Vi ger våra kunder möjligheter att växa och att nå fler konsumenter med den mest hållbara kyltekniken samtidigt som de som tar emot matleveranserna får en smidig lösningar för sina matinköp, säger Ali Ghoce, VD och medgrundare till Gordon.
Bland Gordon kunder finns Hello Fresh, Ica, Coop, Meds och Kry.
– Vi ser fram emot att fortsätta växa med hjälp av ett strukturerat kommunikationsarbete på nuvarande och kommande marknader där vi kan visa på nyttan med våra tjänster för både klimatet och för den privata ekonomin, säger Ali Ghoce.
På kommunikationsbyrån Welcom har Johan Flanke under närmare fem års tid varit projektledare för byråns arbete med bland andra Svensk Cykling, det kommunala bostadsbolaget Poseidon och Sveriges Fiskares Producentorganisation. Han har också jobbat med uppdrag för Göteborgs Stads Parkering AB, Specsavers och Garmin. Innan tiden som senior PR-konsult var Johan Flanke under tio år chefredaktör för AiP Medias tidning Ny Tid i Göteborg.
– Gordon har ett stort kommunikationsbehov framöver för att etablera nya distributionscentraler, rekrytera fler förare, påbörja samarbeten med nya kunder och lyfta fram fördelarna med kylda hemleveranser. Det ska bli mycket spännande att få bidra till att förändra hur vi handlar mat, säger Johan Flanke.