Linti Group lanserar snart första utgåvan av Linti Insights, en plattform för insikter och kompetenshöjande innehåll. Linti Insights utgår från data för att erbjuda beslutsunderlag och expertråd för HR-avdelningar och för att stärka employerbranding-arbetet hos användarna.
För att bidra med relevant och aktuell kunskap och vi kan nu presentera den första utgåvans experter.
Emil Adén, Head of Employer Branding, Trafikverket – Emil kommer skriva om datadriven Employer Branding, och ge Insights läsare sina bästa tips på området. Emil har vunnit en hel drös av priser vilka bekräftar hans mycket gedigna kunskap på området, nu senast bland annat “Årets Employer Branding företag” och “Årets hederspris inom Employer Branding”.
Carl-Johan Hamilton, grundare och vice VD, Ants – en entreprenör med många bollar i luften. Utöver att driva det välrenommerade och datadrivna tech rekryteringsföretaget Ants är Carl-Johan även ledamot i IT&Telecomföretagens styrelse och host för podden Techrekpodden. Carl Johan skriver om och delar sina bästa tips gällande datadriven rekrytering.
Lisa Lönner Pulkkinen, dataanalytiker med utbildning från Handelshögskolan i Stockholm och bakgrund från bl.a. Universum och MTV. Lisa skriver en text där hon ger sin syn på hur vi på bästa sätt kan använda, tyda och förstå data.
”Våra kunder har efterfrågat insikter som de kan agera på. Vi ser en stor potential i att erbjuda en digital plattform för insikter som kureras. Dessutom kan vi genom handfasta tips och inspiration göra våra kunder till ännu vassare arbetsgivare” berättar Linus Persson, Head of Innovation Linti Group, om nya satsningen Linti Insights.