Medius, en global leverantör av molnlösningar som stödjer hela inköpsprocessen, har under 2020 växt trots de utmaningar som Covid-19 pandemin orsakat.
Efter ett tillfälligt anställningsstopp under förra våren tog företaget steget in i en ambitiös rekryteringsfas under årets sista kvartal.
”Vi ökade vår rekryteringstakt under det fjärde kvartalet 2020 och rekryteringarna fortsätter även i år”, säger Per Åkerberg, VD på Medius
En av de nyanställda är Fredrika Bergh som kommer att arbeta som EMEA Field Marketing Specialist med särskilt fokus på den nordiska marknaden. Hon kommer närmast från CMC Markets och kompletterar marknadsteamet med sin kompetens och tidigare erfarenheter från att ha arbetat med att marknadsföra digitala lösningar.
”Det känns otroligt spännande att bli del av Medius i det här skedet när företaget står mitt i en expansion där nya produkter lanseras och erbjudandet till kunderna kompletteras”, berättar Fredrika Bergh.
”Att få Fredrikas nya ögon och idéer för de nordiska länderna är mycket välkommet och hjälper oss ta nästa steg i våra nordiska satsningar där vi vill öka synlighet, aktivitet och jobba mer proaktivt för att uppnå hög närvaro i de digitala och sociala kanalerna, säger Daniel Rudslätt, VP Sales EMEA på Medius.