Midsummer välkomnar Christoffer Löfquist, affärsområdeschef för solpaneler, till bolagets ledningsgrupp för att spegla det nya fokuset på solpaneler.
Christoffer har arbetat på Midsummer sedan 2018 med att bygga upp organisationen kring sälj- och marknadsföring av solpaneler. Förändringen träder i kraft 11 december 2020.
– Christoffer är en nyckelperson i utvecklingen av vårt sälj- och marknadsarbete med viktiga erfarenheter från både strategiskt försäljningsarbete till installation och kundupplevelse. Att han nu blir en del av Midsummers ledningsgrupp speglar den omorganisation vi genomgått med solpanelerna som huvudsakligt affärsfokus, säger Sven Lindström, VD, Midsummer.
Christoffer Löfquist har en civilingenjörsexamen i Industriell ekonomi från LTH, Lunds Tekniska Högskola och har arbetat på Midsummer sedan 2018. Han är affärsområdeschef för solpaneler och hans avdelning ansvarar för webbutveckling, marknadsföring, försäljning, installation, eftermarknad och kundnöjdhet. Christoffer började som företagets första säljare av solpaneler och i takt med att försäljningen har ökat har han byggt upp organisationen. Efter studierna arbetade Christoffer under fyra år på SJ, första året som management trainee med uppdrag på flera olika avdelningar och sedan i olika ledande roller inom företagsförsäljning med ansvar för försäljning och digital utveckling.
– Det känns roligt och utvecklande att ta plats i Midsummers ledningsgrupp och jag ser fram emot att bidra till att ytterligare stärka vårt redan tydliga fokus på försäljning av våra diskreta solpaneler. Midsummer befinner sig i en spännande expansionsfas och för varje installation av solpaneler vi gör, bidrar vi ytterligare till den globala hållbara omställningen. Det gör mig stolt och motiverad, säger Christoffer Löfquist, Affärsområdeschef Solpaneler, Midsummer.