Nelson Missier tillträder tjänsten som Head of European Operations på Storytel.
Han tar därmed, tillsammans med bland andra Åse Ericson, Head of Nordic Operations och Alexis Gresoviac, Head of International Operations, plats i företagets globala kommersiella ledningsgrupp under Ingrid Bojner, Chief Commercial Officer.
Nelson Missier kommer närmast från rollen som Director of Consumer Growth på det europeiska telekombolaget Tele2.
– Jag vill hälsa Nelson varmt välkommen till Storytels drivna och multikompetenta kommersiella ledning. Jag är övertygad om att han kommer att vara en fantastisk tillgång och lagkamrat på Storytels tillväxtbana. Med Nelson kommer våra europeiska marknader att få en ledare med gedigen internationell erfarenhet av att växa abonnemangstjänster, att leda internationella team och att bygga affär inom dynamiska och höggradigt digitala områden som underhållning och telekom, säger Ingrid Bojner, Chief Commercial Officer (CCO) på Storytel.
Nelson Missier har mer än 17 års chefserfarenhet av strategisk styrning och produkt- och affärsutveckling inom konsument- och affärstjänster i Europa, MENA och Asien. Nelson har även en MBA från The University of Chicago Booth School of Business. I samband med att han tillträder rollen som Head of European Operations i Storytels kommersiella ledning, lämnar Nelson sin position som Director of Consumer Growth hos det europeiska telekombolaget Tele2. Tillsammans med de nyligen kommunicerade nya medlemmarna i Storytels globala kommersiella ledning, Åse Ericson, Head of Nordic Operations and Country Manager Sweden, och Alexis Gresoviac, Head of International Operations, ansluter Nelson Missier till en kommersiell ledningsgrupp som även omfattar cheferna för de globala funktionerna Brand, Growth & Acquisition och Customer Engagement.
– Jag ser fram mot att bli en del av den kommersiella ledningen och alla fantastiska talanger i företaget när Storytel nu växlar upp för ytterligare global tillväxt. Som omättlig läsare och bokälskare har jag noga följt hur kunderna anammar lyssnande och ljudunderhållning, i synnerhet kopplat till abonnemangstjänster. Jag känner mig verkligen sporrad av möjligheten att vara med och forma den här vågen och ta Storytels attraktiva innehåll och användarupplevelse vidare över länder och kulturer, säger Nelson Missier.