Refurbed, det mest kapitalstarka företaget på den svenska marknaden för rekonditionerade produkter, rekryterar Kristoffer Nilsson Kampitsch som Sverigechef och Therese Almqvist som svensk marknadschef på Refurbed.
Rekryteringarna är en viktig del i företagets satsning på tillväxt i Sverige.
Refurbed, som backas av 630 miljoner kronor i riskkapital från flera internationella investerare, gav sig in på den svenska marknaden för rekonditionerad teknik under hösten 2021. Nu rekryteras Kristoffer Nilsson Kampitsch som Sverigechef och Therese Almqvist som marknadschef för Sverige, med fokus på att stötta tillväxtplanerna och öka den lokala närvaron. Kristoffer kommer närmast från Shpock, där han arbetat som marknadschef med särskilt fokus på varumärkesfrågor och Therese har en bakgrund från bland annat fintechföretaget Lunar, där hon arbetat som community manager.
– Det känns inspirerande att komma in i en stark bransch som bara växer, säger Kristoffer Nilsson Kampitsch, Sverigechef på Refurbed. Sedan jag började på Refurbed och vi kom till Sverige har jag märkt av ett starkt intresse för vår plattform och har nu fullt fokus på att se till att fler får upp ögonen för rekonditionerade produkter.
Refurbed har sedan starten sålt över en miljon enheter och finns idag i Sverige, Österrike, Tyskland, Irland, Frankrike och Italien. På företagets e-handel idag finns ett brett utbud av bland annat surfplattor, smartphones, datorer och smartklockor från bland annat Apple, Samsung, Huawei, HP och Lenovo.
– Det har inte undgått någon att Sverige, och framför allt svenska konsumenter, ligger i framkant vad gäller hållbarhet, säger Peter Windischhofer, medgrundare av Refurbed. I takt med att allt fler intresserar sig för nya sätt att konsumera hållbart och cirkulärt så växer naturligtvis också vår marknad. Därför är vi väldigt glada att ha Kristoffer och Therese på plats, som kommer att bli viktiga pusselbitar i att växa vår närvaro på den svenska marknaden.