I rapporten diskuteras hur ett holistiskt service- och stödprogram kan bidra till att minska och avlägsna många påfrestningar på industriföretag.
Rockwell Automation, som är världens största företag med inriktning på industriell automation och digital transformation, har släppt en ny rapport publicerad av Frost & Sullivan.
Rapporten belyser vikten av heltäckande och komplementerande livscykeltjänster, inte bara för att upprätthålla optimala operativa kapaciteter utan också för att hantera komplexiteten i projekt för digital omvandling.
I rapporten med titeln ”The Opportunity of Lifecycle Services” betonas betydelsen av livscykeltjänster, särskilt sådana som erbjuder en detaljerad ram av stöd, skräddarsydd för varje företags exakta behov. Sådana tjänster är nu mer värdefulla än någonsin på grund av trycket från nationella och internationella frågor, i kombination med att företagen måste maximera drifttiden och kontinuerligt utvecklas.
Publiceringen belyser LifecycleIQTM Services av Rockwell Automation och illustrerar fem kärnkomponenter och tjänster som hjälper industriföretag att stärka sin resa i digital transformation:
Konsulttjänsterna undersöker de operativa och affärsmässiga kraven.
- Professionella tjänster tillhandahåller projektledning och genomförande.
- Uppkopplade tjänster omfattar cybersäkerhet, OT-nätverk och fjärrsupport.
- Fälttjänster tillhandahåller förvaltning av tillgångar och support på plats.
- Personalrelaterade tjänster tillhandahåller utbildning och kompetensutveckling.
Partha Seshadri, regional vice vd, Lifecycle Services, EMEA region, Rockwell Automation, säger: ”Det är kombinationen av och balansen mellan dessa tjänster i alla skeden av en anläggnings livscykel som definierar och stöder deras effektivitet. De måste också täcka ett ekosystem av olika tekniker och varumärken. Rockwell’s LifecycleIQTM Services erbjuder allt detta.”
Digital omvandling erbjuder ett mångfacetterat tillvägagångssätt för att skapa en förbättrad affärsmiljö och ses nu som strategiskt nödvändigt för framtida affärsverksamhet. Emellertid innebär det operativa utmaningar och introducerar potentiella cybersäkerhetsrisker. Men när de har identifierats och hanterats på lämpligt sätt uppvägs dessa utmaningar med råge av de operativa fördelarna.
I spåren av pandemin kommer industrin att behöva identifiera och definiera nya mål och prioriteringar. Behovet av smidighet, innovation, hållbarhet och flexibilitet i produktionen har blivit väsentligt, vilket gör digital transformation till högsta prioritet för alla tillverkare. Det är nu livscykeltjänster utgör en stor möjlighet.