Ljudet av en ny medarbetare – välkommen Anna Chrona!
Anna kommer närmast från CMore där hon hade rollen som Head of commercial and marketing.
Tidigare har hon även jobbat för både Viaplay och Mathem med kommunikation och marknadsföring. Annas erfarenhet av att leda digital transformation inom flera olika branscher gör att hon kommer axla sin roll som Communication Director på Bauer Media perfekt!
Hon är född och uppvuxen i Vaxholm men har bott innanför tullarna de senaste 30 åren! Älskar stan men lämnar den varje helg för lantliv på Vätö. Resor med familjen står högt upp på aktivitetslistan och så fort hon är lite uttråkad bokas det nya äventyr.
Välkommen till Bauer Media! Du har hunnit jobba i lite mer än en månad. Hur känns det? Verkar det vara som du har tänkt dig?
Bauer är precis vad jag tänkt mig. Det fullkomligen bubblar av energi och möjlighet. Bauer är verkligen Sveriges Power Audio House. Glad att jag han kliva på och komma igång innan sommaren – längtar redan nu efter att få köra igång med full kraft i augusti.
Hur ser du på utvecklingen just nu inom ljud?
Det finns inget medie som vi konsumerar så mycket som ljud. Möjligheterna är oändliga. Jag drivs av att följa konsumentens behov samt att utmana och faktiskt ändra konsumentbeteenden. Det är precis där vi befinner oss, vilket gör den här rollen så spännande.
Något som känns spännande med den här rollen på Bauer Media? Jämfört med tidigare roller.
Ändrade konsumtionsmönster är som sagt en del. En annan är snabbheten med ljud – det är dygnet runt 365 dagar per år. Vi har dessutom en fantastiskt rolig portfölj av varumärken.
Slutligen – hur ser en dag ut i ditt liv som lyssnare?
Varje morgon när jag vaknat strömmar Mix Megapols morgonshow i våra smarta högtalare hemma. När jag cyklar till jobbet blir det några väl valda låtar i lurarna. På väg hem från jobbet brukar jag lyssna ikapp ”Halv tre med Lotta Brome” på Podplay. Kvällar och helger snurrar jag mellan Radio Disney och NRJ dagtid och lördagsmorgnar börjar med ”Ring så spelar vi”.