Tess Mattisson, Head of E-commerce & Customer Digital Development och Marcus Hammarström, Head of Marketing har rekryterats till Scandic Hotels kommersiella ledningsgrupp i syfte att förstärka och utveckla bolagets digitala innovations- och varumärkesresa.
Tess Mattisson kommer närmast från en roll inom Choice Hotels International som Senior Director, Sales & Marketing.
Hon har tidigare erfarenhet från flertalet ledande roller, bland annat inom kommersiell tillväxt, e-commerce och omställningsarbeten från analoga till digitala kundresor på internationell nivå.
– Det känns fantastiskt att få ansluta till Scandic i takt med att besöksnäringen har påbörjat sin återstart. Det finns ett stort fokus på innovation och digitalisering och tillsammans med mina nya kollegor, ser jag fram emot att få skapa kommersiell tillväxt genom ett ökat fokus på den digitala kundresan och ytterligare stärka Scandics utveckling framgent, säger Tess Mattisson, Head of E-commerce & Customer Digital Development på Scandic Hotels Group.
Marcus Hammarström har en bred erfarenhet från ledande kommersiella befattningar inom den nordiska besöksnäringen och kommer senast som Head of Marketing & Products för Birka Cruises. Marcus har ett även ett mångårigt förflutet inom researrangörerna TUI och Ving. Han har också arbetat med destionationsvarumärken i Visit Sweden och Visit Stockholm.
– Scandic är ett spännande företag i besöksnäringens epicentrum och jag är både glad och stolt över att få spela en central roll i det fortsatta arbetet med att driva och utveckla ett av Nordens mest välkända varumärken. I takt med att branschen återstartar ser jag fram emot att tillsammans med mina kollegor, skapa framtidens hotellupplevelser och välkomna både gamla och nya gäster till Scandic, säger Marcus Hammarström, Head of Marketing på Scandic Hotels Group.
Tess och Marcus ingår i Scandics kommersiella ledningsgrupp och tillträdde sina respektive roller under augusti.
– Tess och Marcus är två mycket välkomna tillskott för Scandics kommersiella avdelning och den accelererade innovationsresa som vi just nu genomgår. De kommer att tillföra bred kompetens inom e-commerce, digital tjänste- och varumärkesutveckling. Jag ser fram emot att tillsammans med Tess och Marcus, fortsätta stärka och utveckla Scandics gästerbjudande, säger Anna Spjuth, Chief Commercial Officer på Scandic Hotels Group.