IT-infrastrukturs- och säkerhetsspecialisten Conscia har rekryterat Daniel Siberg som ny försäljnings- och marknadschef (CSMO) för Conscia Group.
Daniel tillträder den första oktober och kommer att ansvara för att driva Conscias försäljnings- och marknadsutveckling, digitala marknadsföring och varumärkespositionering.
Han kommer att arbeta nära försäljnings- och marknadsavdelningarna i alla Conscias sex länder.
– Conscia har en unik möjlighet med fantastiska talanger, goda kundrelationer och starka ägare. Företaget har en oöverträffad nivå av certifierad expertis, attraktiva automations- och molnbaserade IT-tjänster, växande egen programutveckling och solida leverantörsallianser. Conscia växer snabbt på alla sina sex marknader, säger Daniel Siberg, inkommande CSMO, Conscia Group och avslutar med att:
– Att kunna använda teknik precis var och när du vill kräver tillförlitlig och säker IT-infrastruktur. Conscia är väl positionerat för att leverera detta på sina marknader över Europa. Det finns många synergier och marknadspotentialer att utnyttja här. För mig gör detta Conscia till ett otroligt spännande företag att få börja på när den digitala transformationen accelererar över hela Europa.
– Jag är mycket glad över att få välkomna Daniel till Conscia. Daniel kommer att ytterligare stärka vårt försäljnings- och marknadsföringsteam med sin långa meritlista och erfarenhet av att driva framgångsrika starka försäljnings- och marknadsföringsorganisationer, säger Erik Bertman, VD för Conscia Group.
Innan han började i Conscia hade Daniel tjänsten som Vice VD, Microsoft Sverige, och var ansvarig för företagets sälj- och marknadsföring samt drev företagets strategi och kultur för hypertillväxt och hållbar förändring. Dessförinnan var han försäljningschef för små och medelstora verksamheter på Microsoft Sverige och affärsområdesansvarig för Office & Office365 på Microsoft Sverige. Daniel har en MBA i organisation och ledarskap, informationshantering och affärsutveckling från Handelshögskolan i Stockholm och har även studerat vid KTH.