IsiCom Nordic – Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se som kommer bidra med sin kunskap och insikter kring hur vi med hjälp av rätt utrustning kan mötas optimalt i ett landskap färgat av både fysiska och digitala möten.
”Möjligheten att få förmedla kunskap och inspiration i en plattform som är dedikerad till att göra just detta känns väldigt spännande för oss. Vi definieras helt av vår förmåga att kunna informera, utbilda, inspirera och utmana. Allt med det slutliga syftet att tillsammans skapa en bättre värld av kommunikation och samverkan. arbetsplatsenifokus.se drivs, enligt min uppfattning, av samma bränsle och därför känns detta som ett självklart samarbete för oss, ” säger Petter Damré, Head of Marketing, IsiCom
Petter berättar att IsiCom Nordic är en specialiserad nordisk distributör och partner inom kategorierna headset, voice och video. De varumärken som representeras hos IsiCom är Jabra, Konftel, Poly, Unisynk och Roomz. Som en specialiserad leverantör inom headset, voice och video har IsiCom ett stort kapital av kunskap, tips och inspiration att dela med sig av till läsarna hos arbetsplatsenifokus.se.
Han berättar att möteslandskapet har genomgått en transformation de senaste åren, och med det kommer både möjligheter och utmaningar. Rollen som IsiCom tar är helt enkelt den som hjälper företag och organisationer att maximera möjligheterna och hantera utmaningarna.
Det finns en hel del produkter och tjänster tillhands för att stötta och lyfta det digitala mötet. IsiCom har som syfte att paketera informationen kring dessa produkter och tjänster på ett sätt som gör det enklare att både välja rätt utrustning och att faktiskt använda den på bästa sätt.
”Sedan pandemins start ser vi att det har funnits ett stort informationsflöde kring digitala strategier och möten. Nya röster har vaknat och många har saker att säga kring detta. Det är i grunden positivt, men det ställer också högre krav på både läsare att kunna filtrera information samt på oss att vara tydliga och syftesdrivna. Här kommer arbetsplatsenifokus.se in på ett väldigt bra sätt, och vår position i det ska vara att gå rakt på sak, vara tydliga och alltid komma med lösningar. Lyfter vi utmaningar och risker så ska det också följas av lösningar och möjligheter.” förklarar Petter Damré, Head of marketing, IsiCom.