Han ska utveckla Tech bolaget Ancons nya kassasystem för att stärka dess position.
Ancon värvar från Stadium när Daniel Oikari blir ny marknadschef.
Utmanare Ancon har växt över 304% dom senaste åren och utnämnts till gasellföretag av dagens industri tre år i rad.
Nu sjösätts en storsatsning på att vidareutveckla varumärket och stärka marknadspositionen inom kassasystem. Samtidigt för man en dialog med robotentreprenören Eric Moschos på WIIBOT för att testa restaurangrobotar till företagets största kunder.
Den ska ledas av Daniel Oikari som blir ny marknadschef.
– Jag är mycket glad och hedrad över att få ansvaret att stärka och utveckla Ancons avtryck. Nu ska vi digitalisera oss med hjälp av big data & artificiell intelligens för att stärka våra digitala positioner säger Daniel Oikari, marknadschef på Ancon
Ancons huvudprodukt är en mjukvara som fungerar som restaurangens digitala hjärta – en plattform som låter krögare hantera beställningar och ta betalt.