Enghouse Interactive uppdaterar systemet Enghouse Trio till version 9.1. Versionen har förbättrad integration med Microsoft Teams vilket gör arbetsdagen enklare för användarna.
– Versionen 9.1 är anpassad för det nya hybrida arbetslivet eftersom du kan ta med dig kontaktcentret överallt.
Den webbaserade klienten förbättras avsevärt, vilket medför att medarbetare i kontaktcentret kan arbeta på distans eller till exempel på bussen på väg till jobbet om det behövs, säger Radek Zalewski, Product Manager, Enghouse Interactive.
Enghouse Trio är en kontakcenterlösning som ger företag och organisationer valfrihet att kommunicera med sina kunder enligt deras önskemål och behov. Den nya versionen heter Trio 9.1 och sträcker sig utanför kundtjänstens och telefonistens arbetsplats genom att knyta ihop olika roller i en organisation och göra det enkelt att finna vilken medarbetare som arbetar med olika saker. På så sätt får kunden eller den som söker svar från kontaktcentret snabbare svar och effektivare hjälp.
Nyheterna i Trio 9.1 i korthet:
-
Bättre funktioner i den webbaserade klienten för kundservicemedarbetare och kollegor som arbetar på distans utanför kontaktcentret.
- Möjlighet att fullt ut arbeta i Microsoft Teams. Kontaktcentermedarbetare och övriga i organisationen kan använda Teams som portal för enklare tillgång till Trios appar.
- Inbyggd meddelandehantering. Oavsett om du arbetar i Teams eller i webbläsaren går det att starta chattar, skicka e-post, sms och även personsökare om du använder det.
- Skärm- och applikationsdelning för att förenkla kommunikationen mellan kundservicemedarbetare och kund.
Vad det innebär för medarbetare och företag
Med Trio 9.1 kan medarbetare i kontakcentret och andra användare i organisationen komma åt Enghouses Trios klienter direkt från Microsoft Teams.
– Alla verktyg finns samlade på ett ställe, medarbetarna kan arbeta effektivare och de slipper växla mellan olika program. Detta leder till att medarbetarna i kontaktcentret kan ge snabbare service och hjälpa fler kunder än tidigare, berättar Radek Zalewski.
Även chattboten får ett rejält lyft. Den kan lättare starta i rätt sammanhang och därmed bli en mer naturlig medhjälpare.
– Även samverkan med Calabrio, ett verktyg för bemanningsplanering, har förbättrats. Arbetsledare kan i realtid, och även på distans, se hur kontaktcentret följer den lagda planen. En viktig del för arbetsledning i det nya hybrida arbetslivet, säger Radek Zalewski.
Framtiden med Trio
Redan till sommaren 2022 släpper Enghouse Interactive ytterligare en uppdaterad version av Trio Enterprise som ska förenkla övergången till Teams för de kunder som planerar det.
– Målsättningen är att nästa version ska sluta cirkeln för det som vi på Enghouse kallar för ’Microsoft Teams på ditt sätt’. Det betyder att man kan arbeta i ett komplext kontaktcenter oavsett vilken Teams telefoni du använder, avslutar Radek Zalewski, Product Manager, Enghouse Interactive.